نمایش مقاله

blog-details

جوشکاری قوس الکتریکی 1

جوشکاری قوس الکتریکی : نوعی فرآیند جوشکاری با استفاده از قوس الکتریکی برای ایجاد حرارت برای ذوب و اتصال فلزات است. منبع تغذیه با استفاده از جریان مستقیم (DC) یا متناوب (AC) یک قوس الکتریکی بین یک الکترود مصرفی یا غیر مصرفی و ماده پایه ایجاد میکند.

جوشکاری قوس الکتریکی چگونه کار میکند؟

جوشکاری قوس الکتریکی یک فرایند جوشکاری ذوبی است که برای اتصال فلزات استفاده میشود.

یک قوس الکتریکی از منبع تغذیه AC یا DC گرمای شدیدی در حدود 6500 درجه فارنهایت ایجاد میکند که فلز را در محل اتصال بین دو قطعه کار ذوب می کند.

جوشکاری قوس الکتریکی میتواند به صورت دستی یا مکانیکی انجام شود درحالیکه الکترود یا به سادگی جریان را حمل میکند یا جریان را هدایت میکند و همزمان در حوضچه جوش ذوب می شود تا فلز را به اتصال برساند . از آنجایی که فلزات به اکسیژن و نیتروژن هوا واکنش شیمیایی نشان میدهند از یک گاز محافظ برای به حداقل رساندن تماس فلز مذاب با با هوا استفاده می شود.


jfigjif

انواع مختلف جوشکاری قوس الکتریکی چیست ؟

این فرآیند را میتوان به دو نوع مختلف دسته بندی کرد: روش الکترود مصرفی و غیر مصرفی.

جوشکاری با گاز بی اثر  (MIG) و جوشکاری با گاز فعال  (MAG) نامیده می شود .

جوشکاری قوس فلزی محافظ (SMAW) :

جوشکاری قوس فلزی دستی با نام (MMA یا MMAW) شناخته می شود . جوشکاری با قوس محافظ شار فرآیندی است که در آن قوس بین میله فلزی و قطعه کار در سطح هر دوی آن ها ذوب می شود . برای تشکیل حوضچه جوش همزمان پوشش شار روی میله باعث تشکیل گاز می شود و حوضچه جوش را از جو اطراف محافظت می کند. 

این یک فرآیند همه کاره ایده آل برای اتصال ورق آهنی و غیر آهنی با طیف وسیعی از ضخامت در همه موقعیت هاست .

 


نوشتن دیدگاه